Kandersteg International Scout Centre "KISC"

KISC in Zwitserland is de international ontmoetingsplaats voor Scoutingleden uit de hele wereld.

Het is de permanente mini jamboree zoals Lord Baden Powell dit in 1923 heeft bedoeld. Het Centrum bestaat uit een
chalet met 200 bedden verdeeld over 22 kamers van 2 tot 22 personen, een 2 tal groepsaccommodaties (de Tower en Sunneblick), de Kanderlodge met luxere kamers en een kampterrein van circa 17 hectare groot, met meer dan 50 verschillende kampeer veldenmet een totale capaciteit van 1200 personen.

Verder heeft KISC nog een berghut, de Upperhut, deze hut kan dienen als uitvalsbasis voor meerdaagse tochten.

Het Internationale Scoutingcentrum wordt door een steeds wisselende groep internationale vrijwillige seizoen staf beheerd die daar drie maanden verblijven. De longterm staff members met ieder hun specifieke taak, die 4 maanden tot drie jaar verblijven, en de Directeur zorgen voor de continuïteit van het Centrum.

Door de ligging midden in de Alpen is Kandersteg een fantastisch punt als basis voor allerlei bergsport activiteiten zoals, wandelen en klimmen. Maar ook voorwintersport en ontspannende vakantie biedt Kandersteg een ruim scala aan mogelijkheden.